Wat is SEO copywriting?
Copywriting kennen we allemaal wel. Het is het schrijven van copy voor bepaalde onderwerpen en bedrijven die mensen hun aandacht weet vast te houden. We lezen allemaal wel liever vlotte teksten die niet te zwaar geladen zijn. Wat is het verschil dan met SEO copywriting? Bij SEO copywriting gaan we copy ook zoekmachine proof maken. Dit betekent dat Google deze copy als relevant ziet en kan dienen als antwoord op de zoektermen van internet gebruikers.
Wat houdt SEO copywriting in?
Copywriting is niet enkel het schrijven van teksten. Het is eerder een onderzoek naar zoekwoorden van internet gebruikers en het schrijven van relevante content als antwoord op deze zoekwoorden. Alles moet als het ware 1 geheel vormen. De belangrijkste SEO copywriting elementen zijn:
- ● Zoekwoorden
- ● Structuur van website en tekst
- ● Titels
- ● Content
- ● Afbeeldingen en infografieken
Keywords zijn de basis van SEO copywriting
Bij SEO copywriting worden de teksten gestructureerd geschreven rond de gekozen keywords. Deze keywords worden doormiddel van keyword research gekozen. Uit dat onderzoek kunnen potentiële woorden worden gehaald waar snel grond gewonnen kan worden in de zoekresultaten.
Het is belangrijk niet te overdrijven met keywords. Je kan het best op 1 of 2 keywords per pagina houden en hier diep op ingaan. Je kan deze keywords dan gebruiken bij:
- ● Titels
- ● Alinea
- ● Eerste alinea
- ● Hyperlinks/textlinks
- ● Vetgedrukte woorden
- ● Title tags
- ● Meta beschrijving
- ● Url's