Indevise, maatschappelijke zetel te 3600 GENK, Hoogstraat 62 bus 22, België, BTW BE0721800655 (Robbe Geukens) enerzijds en de klant anderzijds. Btw van toepassing.
1. De algemene voorwaarden die hier worden vermeld zijn van toepassing op Indevise,de klant en de bezoeker van de website en alle subdomeinen hiervan.
2. Dit samen met aanvaarde bestellingen, diensten, bijzonder voorwaarden en licentievoorwaarden vormen zij de overeenkomst de genoemde partijen
3. Wanneer men deze voorwaarden aanvaard ziet de tegenpartij af van de toepassing van eigen algemene voorwaarden.
4. Indevise mag deze algemene voorwaarden wijzigen op elk gewenst moment zolang de partijen hiervan op de hoogte worden gesteld via de website www.indevise.be, email of de factuur.
Deze wijzigingen zijn van toepassing ook wanneer de overeenkomsten reeds waren gemaakt. Dit met uitzondering van prijswijzigingen die pas 1 maand na de kennisgeving van de desbetreffende wijziging in werking treden tenzij dit anders wordt vermeld.
1. Alle producten, licenties, diensten en de samenhangende kosten staan vermeld op de offerte. Deze offerte is standaard 30 dagen geldig na uitgifte tenzij dit anders vermeld staat. De offerte is vrijblijvend voor alle partijen. Dit betekent dat Indevise tot niets verplicht is. Het is enkel een weergave van de prijzen en kosten voor alle partijen gegeven de diensten, producten en licenties. Wanneer deze waarden buiten de wil van Indevise stijgen zijn wij gerechtigd deze aan te passen op evenredige wijze.
De tegenpartij heeft 8 dagen de tijd na het kennis geven van deze prijsstijging de overeenkomst op te zeggen wanneer dit via aangetekend schrijven gebeurt en gericht is aan Indevise. De tegenpartij zal dan wel naar evenredigheid de reeds gemaakte diensten en kosten moeten betalen.
2. Bij het tekenen van de offerte wordt een voorschot van 50% gestort op de rekening van Indevise binnen de vermelde periode aangeduid op de offerte vooraleer dat de werken van start gaan.
Alle prijzen zijn exclusief btw tenzij anders vermeld. Andere taksen, belastingen of heffingen van welke aard dan ook die vanuit de overheid komen (inclusief heffingen en taksen die gedurende de totstandkoming van de overeenkomst zouden worden opgelegd), verblijfs- en verplaatsingskosten die betrekking hebben op de door Indevise geleverde diensten (webdesign, levering, installatie, onderhoud, updates etc.). Die taksen, belastingen, heffingen en kosten zijn integraal ten laste van de tegenpartij.
1. De opgegeven prijzen zijn geldig in België, in de tijdsperiode van 09:00 tot 18:00, tijdens werkdagen (feestdagen niet meegeteld).
2. Voor diensten buiten België en binnen de EU worden deze tarieven op de offerte vermeerderd met 25%. Buiten de EU is dit 35%
3. Buiten de werkdagen en kantooruren gelden volgende tarieven:
a. Van 18 uur tot 23 uur: 130%
b. Van 23 uur tot 9 uur: 170%
c. Weekenden en feestdagen:200%
4. Verplaatsingsvergoeding wordt berekend op 0,40 eurocent per afgelegde kilometer.
5. Bij diensten buiten België wordt berekend: “out of pocket” uitgaven = forfaitair per persoon per dag aan het recentste tarief “dagelijks forfaitaire vergoeding voor Personeel Hoofdbestuur” zoals gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad. Verplaatsings- en hotel gerelateerde kosten aan het werkelijke bedrag, reistijd aan 50% van het uurtarief. Wanneer dit administratief door onszelf moet worden geregeld komt er een administratieve kost bij van 50 euro, wanneer dit niet het geval is regelt de tegenpartij dit in afstemming met Indevise.
6. Eventuele extra werken die moeten worden verricht of bepaalde wijzigingen aan projecten en opdrachten worden bijkomend gefactureerd door Indevise evenredig met de tarieven die worden gebruikt bij het aangaan van de overeenkomst. Wanneer dit niet is aangegeven wordt dit aan de standaardprijs van 75 euro per uur gerekend.
1. Diensten “in forfait” en de samenhangende kosten worden op voorhand gefactureerd. De diensten “in regie” en de samenhangende kosten worden elke maand of elk jaar, afhankelijk van de afgesproken regeling op de offerte of factuur, gefactureerd na levering van deze diensten.
2. Facturen die worden berispt moeten binnen de 8 dagen na ontvangst via een aangetekend schrijven worden opgestuurd naar de maatschappelijke zetel van Indevise.
3. De klant is verplicht de betreffende factuur te betalen binnen de 30 dagen na uitgiftedatum van deze factuur. Wanneer dit niet gebeurt komt er een interest van 1% per maand bij op de verschuldigde bedragen van mogelijke rechtswege en dit zonder ingebrekestelling. Bovenop het verschuldigde bedrag komt eenschadevergoeding van 15% en dit met een minimum van 30 euro. Hierbij horen de gerechtskosten en kosten van uitvoering niet. Het niet betalen van één enkele factuur maakt het mogelijk voor Indevise om alle andere facturen, ook al zijn deze nog niet vervallen, op te eisen volgens het recht. Wij zijn dan ook gemachtigd nog niet geleverde prestaties en diensten onmiddellijk te annuleren zonder ingebrekestelling. Indevise is dan ook niet aansprakelijk voor eerder gemaakte planningen en overeenkomsten.
4. Indien wij gegronde redenen hebben om de kredietwaardigheid van onze klanten in twijfel te trekken door onder andere daden van gerechtelijke uitvoering tegen de klant of het niet/laattijdig betaling van een factuur, of elke andere gebeurtenis die een basis vormt voor het twijfelen aan de kredietwaardigheid, heeft Indevise het recht om een zekerheid met betrekking tot de betaling te vorderen en tot deze zekerheid gegeven wordt aan Indevise, de overeenkomst en afspraken op te schorten tot dit wel is gebeurd. Dit zonder dat de klant een schadevergoeding kan eisen. Wanneer de klant deze zekerheid niet kan leveren zijn wij gerechtigd de overeenkomst eenzijdig en met onmiddellijk effect te beëindigen. Wanneer dit het geval is is de klant een forfaitaire bedrag van 15% op het totale bedrag verschuldigd. Deze schadevergoeding neemt ons recht niet af een hoger bedrag te eisen wanneer de schade meer bedraagt dan 15% van het totaal bedrag van de gemaakte overeenkomst.
1. De tegenpartij stemt in met een inspanningsverbintenis en geen resultaatsverbintenis, omdat dit een subjectief gegeven is, met betrekking tot de geleverde diensten en producten overeenstemmend met de overeenkomst.
2. De klant dient tijdig alle informatie schriftelijk te bezorgen die nodig is om de overeengekomen diensten te kunnen uitvoeren.
3. De leverings- en uitvoeringstermijnen vormen slechts een schatting. Deze termijnen kunnen geen aanvang hebben voordat:
- Er een overeenstemming is met betrekking tot alle details·
- Alle voorafbetalingen werden verricht door de klant·
- Alle gegevens en schriftelijke documenten in het bezit van Indevise zijn.
Deze termijnen vervallen wanneer de klant een wijziging aanvraagt van de overeenkomst of een handeling uitvoert waardoor Indevise genoodzaakt is de overeenkomst te wijzigen.
4. De klant zorgt dat alle bestanden die nodig zijn voor het uitvoeren van onze diensten zijn opgeslagen op een back-up vooraleer de werken starten uit veiligheid.
5. Indevise behoudt de intellectuele rechten, specifieker de auteursrechten, van de door hen ontworpen grafische elementen en websites, ook wanneer de klant de betaling van deze diensten heeft doorgevoerd, tenzij anders vermeld.
1. Een website wordt geacht geleverd te zijn en aanvaard door de klant na een testperiode van 20 dagen. De testperiode gaat van start de dag dat de klant een schriftelijke melding krijgt dat de website online staat.
2. Grafische ontwerpen zijn goedgekeurd bij in gebruiksname of wanneer deze schriftelijk/mondeling worden goedgekeurd door de klant.
1. De klant gaat akkoord met de licentieovereenkomst van toepassing op de geleverde software en applicaties. Indien dit niet is geregeld door de licentieovereenkomst van de betreffende software en applicaties.
2. Aan de klant wordt op de software, op de applicaties en m.b.t. de website enkel een niet-overdraagbaar en niet-exclusief gebruiksrecht toegekend.
3. Het is niet toegestaan de software of applicaties te verhuren, verkopen, vervreemden of over te dragen zonder toestemming van Indevise. Dit kan gevolgd worden met een schadevergoeding gelijk aan het bedrag overeengekomen voor de uitvoering van deze geleverde diensten.
1. Indevise is niet verantwoordelijk voor de kwaliteit van de geleverde software en applicaties waarvan het auteursrecht niet van Indevise is. De klant heeft aanvaard dat Indevise een inspanningsverbintenis is aangegaan en geen resultaatsverbintenis m.b.t. de overeengekomen diensten.
2. Indien de website niet zou functioneren in de Art. 6. 1. afgesproken testperiode zal Indevise het meest mogelijke doen om deze fouten te herstellen. Deze garantie telt enkel als de klant deze fouten schriftelijk en op een duidelijke gedetailleerde manier bekend maakt. Na de testperiode is Indevise niet verplicht eventuele fouten te herstellen. Tenzij er een nieuwe onderhoudsovereenkomst wordt gesloten met de klant of de diensten in 'regie' worden gefactureerd.
3. De klant test de website in de afgesproken testperiode.
4. Indien Indevise er niet in slaagt eventuele fouten te herstellen heeft de klant enkel recht op een terugbetaling van deze fouten en niet het hele bedrag dat is overeengekomen.
5. Bovenstaande is niet van toepassing bij:
- Niet toegelaten gebruik van een website, oneigenlijk gebruik, foutief gebruik, rechten schendend gebruik.
- Defect door product/software waarvan Indevise niet het auteursrecht heeft.
- Een fout gemaakt door de klant of derde die dit voor de rekening van de klant heeft gedaan.
- Brand, ongeval, natuurrampen, elektriciteitsstoringen en elke andere oorzaak die vreemd is aan de producten en diensten zelf.
- Herstel van data, verloren gegevens en beschadigde bestanden.
- Andere uitsluitingen in de overeenkomst Indevise handhaaft hier de gebruikelijke tarieven en kosten voor het herstel.
1. Wanneer de klant een onderhoudscontract is aangegaan is er telefonische ondersteuning vanuit Indevise voor de geleverde producten en diensten. De klant kan hiervoor terecht op +32 474 65 84 91 of op info@indevise.be tussen 9 uur en 18 uur op werkdagen. Wanneer dit niet het geval is word er een tarief per uur aangerekend. Zoals de in Art. 3. besproken prijzen.
2. Diensten die niet onder het onderhoudscontract vallen zullen afzonderlijk worden gefactureerd.
1. De contractuele buitencontractuele aansprakelijkheid van Indevise is beperkt tot de vergoeding van de opzettelijk gemaakte fouten en werkelijk geleden schade die onmiddellijk en rechtstreeks zijn voortgekomen uit deze fouten. Deze aansprakelijkheid wordt beperkt tot het laagste van volgende bedragen:
- De gefactureerde prijs van de website, applicatie, grafische ontwerpen, diensten en software die de oorzaak is van de schade (exclusief de bedragen voor licenties en standaardsoftware, bedragen die door Indevise aan derden werden voldaan).
- 3000 euro
2. Indevise is nooit aansprakelijk voor:
- Verlies van winst, zelfs wanneer dit onmiddellijk het gevolg zou zijn van de schade veroorzaakt door fouten van Indevise.
- Onrechtstreekse schade, ook al werd deze voorzien. Dit ook wanneer Indevise werd ingelicht van de mogelijk van deze schade.
- Verlies en schade van gegevens·
- Zakelijke activiteiten die minderen, inkomen, cliënteel, imago, winsten.
- Voor de informatie die op de website wordt weergegeven. Ook de afbeeldingen. Dit wanneer deze door de klant zelf worden geleverd en wanneer dit door een derde op verzoek van de klant wordt gedaan.
3. Wanneer Indevise diensten gevraagd wordt te leveren die niet met de geïnstalleerde software of applicaties door Indevise worden verricht is Indevise op geen enkele manier verantwoordelijk en aansprakelijk voor tekortkomingen in deze programma’s voor de geleverde diensten.
1. De klant gaat akkoord met het niet tonen van informatie en afbeeldingen op de website die de openbare orde en goede zeden schenden.
2. De klant bezit de auteursrechten en mogelijke andere rechten/licenties voor de software die hij plaatst op de beschikbaar gestelde hardware door Indevise. Daarom is de klant ook aansprakelijk en niet Indevise op inbreuken van bovengenoemde.
3. De klant bezit de auteursrechten en mogelijke andere rechten/licenties voor de informatie en afbeeldingen die de klant op de website vermeld. De klant verbindt zich er toe zelf aansprakelijk te zijn wanneer Indevise voor bovengenoemde in gebreken wordt gesteld.
4. De klant is zelf aansprakelijk voor het verliezen van toegestuurde bestanden, gegevens en software en dient hier zelf back-ups van te maken op geregelde wijzen. Indevise is dan ook niet verantwoordelijk wanneer wij deze bovengenoemde niet meer bezitten.
1. Wanneer de klant de offerte ondertekend verbindt deze zich ertoe tot de volledige afname van de overeenkomst. Indevise kan de overeenkomst ontbinden zonder een tussenkomst van een rechter:
- Indien de klant zijn faillissement aanvraagt of failliet is verklaard. Wanneer deze bij de curator zit, in vereffening is of in staat van ontbinding. Of wanneer de klant geen vermogen bezit. Hier hoeft dan ook geen ingebrekestelling voor verstuurd te worden.
- Indien de klant zijn verplichtingen niet nakomt na 30 dagen van aangemaand te zijn.
2. De overeenkomsten m.b.t. de onderhoudscontracten hebben een duurtijd van 1 jaar of 1 maand, die respectievelijk een opzegtermijn van 3 maanden en 7 dagen hebben. Opzegging dient via schrijven te worden gebracht.
3. Wanneer de klant de bestaande overeenkomsten wenst op te zeggen en ook de eigendomsrechten van de website wenst over te nemen dient de klant hiervoor een bedrag te betalen gelijk aan 15% van de door de klant aan Indevise betaalde prijs voor het ontwerpen en opzetten van de website. Indien hiervoor kosten in rekening komen zijn deze voor de klant zelf.
1. Beide partijen lichten elkaar bij elk probleem onmiddellijk in wanneer dit de uitvoering van diensten kan bemoeilijken.
1. Indien eender welke partij een vreemde oorzaak die buiten hun wil om, gedurende meer dan 1 maand, hun verplichten in de weg staan om de overeenkomst na te komen zijn zij, zonder rechterlijke tussenkomst en met onmiddellijke ingang, gerechtigd deze overeenkomst te ontbinden via aangetekend schrijven. Dit onverminderd het recht tot schadeloosstelling dat blijft gelden.
2. Bij een gedeeltelijke levering en nakoming van Indevise zal de klant het bedrag naar evenredigheid verschuldigd zijn aan Indevise.
3. Dit is niet van toepassing op Art. 4 punt 3. Overmacht is niet van toepassing op de betalingsverplichting van de klant
1. De klant is verbonden aan het feit dat alle vertrouwelijke informatie die betrekking heeft of behoort tot Indevise niet aan derden wordt meegedeeld. Ook niet het verspreiden of het gebruiken van deze informatie. Dit geld tijdens de periode van de overeenkomst en tot 5 jaar na de beëindiging van deze overeenkomst.
2. Definitie vertrouwelijke informatie: alle informatie en documenten die tussen de partijen worden uitgewisseld. Dit mondeling en schriftelijk.
3. De informatie blijft binnen de onderneming en de werknemers van deze onderneming. Dochterondernemingen horen hier bij. Ook adviseurs en andere betrokkenen wanneer deze de informatie nodig hebben. De klant is dan ook aansprakelijk voor een schending van deze voorwaarden door zichzelf of door betrokkenen. Bij het beëindigen van de contractuele relatie tussen Indevise en de tegenpartij garandeert de klant de vertrouwelijke informatie, materialen en documenten die eigendom zijn van Indevise op verzoek aan Indevise zullen worden bezorgd. Bij elke inbreuk hierop is een schadevergoeding van 2 500 euro van toepassing.
1. Indevise is gerechtigd de naam van de klant te gebruiken in hun portfolio, mits kennisgeving aan de klant.
Indien één of meerdere artikelen of onderdelen van één of meerdere artikelen van deze algemene voorwaarden nietig zouden worden verklaard, blijven de andere artikelen/onderdelen van artikelen in huidige algemene voorwaarden niettemin van toepassing en zullen de partijen in overleg treden om (een) nieuwe artikel(en)/onderde(e)l(en) ter vervanging van deze één of meerdere nietige artikelen of nietige onderdelen van één of meer artikelen overeen te komen.Hierbij zal zoveel mogelijk rekening worden gehouden met het doel en de draagwijdte van de nietige bepalingen.
1. Partijen zullen alle betwistingen betreffende de uitvoering en interpretatie van de overeenkomsten (incl. van huidige algemene voorwaarden) tussen Indevise en de klant uitsluitend voorleggen aan het Vredegerecht/de Rechtbank van de plaats waar Indevise op het moment van aanhangigmaking haar maatschappelijke zetel heeft.
2. Alle overeenkomsten tussen Indevise en de klant zijn uitsluitend onderworpen aan het Belgische recht.